Метою дисципліни є формування у здобувачів цілісного уявлення про інформаційні технології в агрономії, інформативно-комунікативної компетентності, пов’язаної з використанням інформаційних технологій у наукових дослідженнях, розкриття сутнісних аспектів застосування комп’ютерних мереж для пошуку наукової інформації, ознайомлення з функціональними можливостями програмних засобів, призначених для здійснення наукового аналізу інформації і їх ефективного використання в наукових дослідженнях, засвоєння теоретичних основ та придбання практичних навичок з метою їх ефективного застосування в професійній діяльності, а також для неперервного, самостійного підвищення рівня кваліфікаційної майстерності на основі сучасних освітніх та інформаційних технологій.
Об’єм дисципліни для здобувачів очної (денної, вечірньої) форми навчання складає 90 годин, в тому числі 14 – лекційних, 14 – практичних, 20 – консультації та 42 годин самостійних занять.
Об’єм дисципліни для здобувачів заочної форми навчання складає 90 годин, в тому числі 11 – лекційних, 11 – практичних, 16 – консультації та 52 годин самостійних занять.
ECTS 3/90

Метою  дисципліни  є  формування  у  аспірантів  цілісного уявлення про інформаційні технології в агрономії, інформативно-комунікативної  компетентності,  пов’язаної  з  використанням  інформаційних технологій  у  наукових  дослідженнях,  розкриття  сутнісних  аспектів застосування  комп’ютерних  мереж  для  пошуку  наукової  інформації, ознайомлення  з  функціональними  можливостями  програмних  засобів, призначених  для  здійснення  наукового  аналізу  інформації  і  їх  ефективного використання в наукових дослідженнях, засвоєння теоретичних основ та придбання практичних навичок з метою їх ефективного застосування в професійній діяльності, а також для неперервного, самостійного підвищення рівня кваліфікаційної майстерності на основі сучасних освітніх та інформаційних технологій.

Завданням  дисципліни  є  формування  теоретичної  бази  знань  для кваліфікованого  та  ефективного  використання  сучасних  інформаційно-комунікаційних  технологій  у  науковій  діяльності;  розвинення  уміння застосовувати  інформаційні  технології  і  системи  для  цілеспрямованого пошуку  та  систематизації  наукової  інформації;  набуття  навичок застосовувати  інформаційно-комунікаційні  технології  для  планування експерименту,  методів  економіко-математичного  моделювання  та  аналізу даних  наукових  досліджень;  розвинення  уміння  оформляти  й  публікувати результати наукових досліджень.

Основне завдання практичних занять – використання професійних знань, умінь і навичок у штучно створеному інформаційному середовищі, розширення і закріплення теоретичних знань у аспірантів, здобуття навичок з основ використання Інтернет, дистанційних технологій. Це здійснюється шляхом проведення занять за відповідною тематикою з обов'язковим обґрунтуванням та доведенням доцільності використаних технологій; виконанням індивідуальних завдань.

Самостійна робота здійснюється у вільний від занять час і включає організацію пошуку та опрацювання наукових джерел з визначеної теми, написання на основі знайдених матеріалів оглядів літератури, а також пошук та використання програмного забезпечення для математико-статистичної обробки експериментальних даних, математичного моделювання, планування та прогнозування технологічних операцій.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен

знати: 

-        теоретичні засади інформаційних технологій;

-        напрями  застосування  інформаційних  технологій  в  наукових

-        дослідженнях;

-        методи економіко-математичного моделювання і аналізу даних

-        наукових досліджень.

вміти:  застосовувати сучасні інформаційні технології для:

-        пошуку наукової інформації;

-        планування експерименту;

-        економіко-математичного моделювання та аналізу даних;

-        оформлення і публікації результатів наукових досліджень.

В сучасному світі, де технології стрімко розвиваються, інформаційні технології в агрономії стають не просто актуальними, а критично важливими для ефективного ведення сільського господарства. Опанування сучасними інформаційними технологіями дозволяє аграріям застосовувати цифрові інструменти для підвищення врожайності, оптимізації ресурсів та мінімізації негативного впливу на довкілля. Набуття теоретичних знань і практичних навичок роботи з даними дистанційного зондування Землі для моніторингу полів, геоінформаційними системами (ГІС), системами підтримки прийняття управлінських рішень (СППУР) та пакетами для аналізу експериментальних даних і планування є конче необхідним сучасним фахівцям і науковцям. Підвищення кваліфікації та обізнаності наукових і технічних кадрів не тільки робить агрономію більш високотехнологічною, але й створює нові професії, такі як спеціаліст з точного землеробства. Завдяки інформатизації аграрний сектор України може стати більш конкурентоспроможним та сталим, що є запорукою продовольчої безпеки.

Навчальна дисципліна «Інформаційні технології в агрономії» належить до обов’язкових дисциплін освітньо-наукової програми підготовки здобувачів вищої освіти третього рівня за спеціальністю Н1 Агрономія галузі знань H Сільське, лісове, рибне господарство та ветеринарна медицина.

Передумовами для вивчення освітнього компонента (дисципліни) «Інформаційні технології в агрономії» є формування у здобувачів фахових компетентностей і програмних результатів навчання  за освітньо-науковою програмою зі спеціальністю Н1 «Агрономія».

Метою викладання навчальної дисципліни  є набуття здобувачами кваліфікацій для вирішення завдань, пов’язаних із плануванням, прогнозом, аналізом і моделюванням сільськогосподарських процесів. Високоефективні технології збору та обробки інформації (сільськогосподарських показників), що впроваджуються, виступають інструментом досягнення поставленої мети шляхом координації виробничих процесів.

Завданнями навчальної дисципліни  є: опрацювання інформації для прийняття управлінських рішень та виконання певних дій для їх реалізації.

Предметом навчальної дисципліни є здійснення інтелектуального аналізу та ґрунтовного опрацювання даних щодо виокремлення основних шляхів прийняття подальших рішень.

Об’єктом навчальної дисципліни є комплекс методів аналізу експериментальних даних досліджень росту, розвитку, продуктивності сільськогосподарських культур та ефективності технологій вирощування.

Обсяг дисципліни для здобувачів очної (денної, вечірньої) форми навчання складає 90 годин, в тому числі 14 – лекційних, 14 – практичних, 62 – самостійних занять.

Обсяг дисципліни для здобувачів заочної форми навчання складає 90 годин, в тому числі 6 – лекційних, 4 – практичних, 80 – самостійних занять.

У результаті вивчення навчальної дисципліни  здобувачі повинен

Знати:

-        теоретичні засади інформаційних технологій;

-        напрями  застосування  інформаційних  технологій  в  наукових

дослідженнях;

-        методи економіко-математичного моделювання і аналізу даних

наукових досліджень.

Вміти: застосовувати сучасні інформаційні технології для:

-        пошуку наукової інформації;

-        планування експерименту;

-        економіко-математичного моделювання та аналізу даних;

-        оформлення і публікації результатів наукових досліджень.