Метою дисципліни є формування у здобувачів цілісного уявлення про інформаційні технології в агрономії, інформативно-комунікативної компетентності, пов’язаної з використанням інформаційних технологій у наукових дослідженнях, розкриття сутнісних аспектів застосування комп’ютерних мереж для пошуку наукової інформації, ознайомлення з функціональними можливостями програмних засобів, призначених для здійснення наукового аналізу інформації і їх ефективного використання в наукових дослідженнях, засвоєння теоретичних основ та придбання практичних навичок з метою їх ефективного застосування в професійній діяльності, а також для неперервного, самостійного підвищення рівня кваліфікаційної майстерності на основі сучасних освітніх та інформаційних технологій.
Об’єм дисципліни для здобувачів очної (денної, вечірньої) форми навчання складає 90 годин, в тому числі 14 – лекційних, 14 – практичних, 20 – консультації та 42 годин самостійних занять.
Об’єм дисципліни для здобувачів заочної форми навчання складає 90 годин, в тому числі 11 – лекційних, 11 – практичних, 16 – консультації та 52 годин самостійних занять.
ECTS 3/90
- Teacher: Павло Лиховид
Метою дисципліни є формування у аспірантів цілісного уявлення про інформаційні технології в агрономії, інформативно-комунікативної компетентності, пов’язаної з використанням інформаційних технологій у наукових дослідженнях, розкриття сутнісних аспектів застосування комп’ютерних мереж для пошуку наукової інформації, ознайомлення з функціональними можливостями програмних засобів, призначених для здійснення наукового аналізу інформації і їх ефективного використання в наукових дослідженнях, засвоєння теоретичних основ та придбання практичних навичок з метою їх ефективного застосування в професійній діяльності, а також для неперервного, самостійного підвищення рівня кваліфікаційної майстерності на основі сучасних освітніх та інформаційних технологій.
Завданням дисципліни є формування теоретичної бази знань для кваліфікованого та ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у науковій діяльності; розвинення уміння застосовувати інформаційні технології і системи для цілеспрямованого пошуку та систематизації наукової інформації; набуття навичок застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для планування експерименту, методів економіко-математичного моделювання та аналізу даних наукових досліджень; розвинення уміння оформляти й публікувати результати наукових досліджень.
Основне завдання практичних занять – використання професійних знань, умінь і навичок у штучно створеному інформаційному середовищі, розширення і закріплення теоретичних знань у аспірантів, здобуття навичок з основ використання Інтернет, дистанційних технологій. Це здійснюється шляхом проведення занять за відповідною тематикою з обов'язковим обґрунтуванням та доведенням доцільності використаних технологій; виконанням індивідуальних завдань.
Самостійна робота здійснюється у вільний від занять час і включає організацію пошуку та опрацювання наукових джерел з визначеної теми, написання на основі знайдених матеріалів оглядів літератури, а також пошук та використання програмного забезпечення для математико-статистичної обробки експериментальних даних, математичного моделювання, планування та прогнозування технологічних операцій.
У результаті вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен
знати:
- теоретичні засади інформаційних технологій;
- напрями застосування інформаційних технологій в наукових
- дослідженнях;
- методи економіко-математичного моделювання і аналізу даних
- наукових досліджень.
вміти: застосовувати сучасні інформаційні технології для:
- пошуку наукової інформації;
- планування експерименту;
- економіко-математичного моделювання та аналізу даних;
- оформлення і публікації результатів наукових досліджень.
- Teacher: Павло Лиховид
В сучасному світі, де технології стрімко розвиваються, інформаційні технології в агрономії стають не просто актуальними, а критично важливими для ефективного ведення сільського господарства. Опанування сучасними інформаційними технологіями дозволяє аграріям застосовувати цифрові інструменти для підвищення врожайності, оптимізації ресурсів та мінімізації негативного впливу на довкілля. Набуття теоретичних знань і практичних навичок роботи з даними дистанційного зондування Землі для моніторингу полів, геоінформаційними системами (ГІС), системами підтримки прийняття управлінських рішень (СППУР) та пакетами для аналізу експериментальних даних і планування є конче необхідним сучасним фахівцям і науковцям. Підвищення кваліфікації та обізнаності наукових і технічних кадрів не тільки робить агрономію більш високотехнологічною, але й створює нові професії, такі як спеціаліст з точного землеробства. Завдяки інформатизації аграрний сектор України може стати більш конкурентоспроможним та сталим, що є запорукою продовольчої безпеки.
Навчальна дисципліна «Інформаційні технології в агрономії» належить до обов’язкових дисциплін освітньо-наукової програми підготовки здобувачів вищої освіти третього рівня за спеціальністю Н1 Агрономія галузі знань H Сільське, лісове, рибне господарство та ветеринарна медицина.
Передумовами для вивчення освітнього компонента (дисципліни) «Інформаційні технології в агрономії» є формування у здобувачів фахових компетентностей і програмних результатів навчання за освітньо-науковою програмою зі спеціальністю Н1 «Агрономія».
Метою викладання навчальної дисципліни є набуття здобувачами кваліфікацій для вирішення завдань, пов’язаних із плануванням, прогнозом, аналізом і моделюванням сільськогосподарських процесів. Високоефективні технології збору та обробки інформації (сільськогосподарських показників), що впроваджуються, виступають інструментом досягнення поставленої мети шляхом координації виробничих процесів.
Завданнями навчальної дисципліни є: опрацювання інформації для прийняття управлінських рішень та виконання певних дій для їх реалізації.
Предметом навчальної дисципліни є здійснення інтелектуального аналізу та ґрунтовного опрацювання даних щодо виокремлення основних шляхів прийняття подальших рішень.
Об’єктом навчальної дисципліни є комплекс методів аналізу експериментальних даних досліджень росту, розвитку, продуктивності сільськогосподарських культур та ефективності технологій вирощування.
Обсяг дисципліни для здобувачів очної (денної, вечірньої) форми навчання складає 90 годин, в тому числі 14 – лекційних, 14 – практичних, 62 – самостійних занять.
Обсяг дисципліни для здобувачів заочної форми навчання складає 90 годин, в тому числі 6 – лекційних, 4 – практичних, 80 – самостійних занять.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувачі повинен
Знати:
- теоретичні засади інформаційних технологій;
- напрями застосування інформаційних технологій в наукових
дослідженнях;
- методи економіко-математичного моделювання і аналізу даних
наукових досліджень.
Вміти: застосовувати сучасні інформаційні технології для:
- пошуку наукової інформації;
- планування експерименту;
- економіко-математичного моделювання та аналізу даних;
- оформлення і публікації результатів наукових досліджень.
- Teacher: Павло Лиховид