Мета – надати аспірантам теоретико-методологічну та практичну базу для застосування штучного інтелекту у наукових дослідженнях з агрономії: від формулювання наукової гіпотези та основної ідеї дослідження, підготовки та аналізу даних до інтерпретації результатів та їх впровадження в науково-практичну діяльність.
Завданнями дисципліни є:
- Ознайомитися з теоретичними основами штучного інтелекту та машинного навчання у контексті розв’язання агрономічних задач.
- Навчитися збирати, очищувати, документувати, зберігати та транслювати агрономічні дані у форматі, придатному для машинної обробки.
- Освоїти вибір методів та метрик для конкретних наукових задач.
- Зрозуміти обмеження, ризики та етичні аспекти використання штучного інтелекту у сільському господарстві.
У результаті вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен:
Знати:
- основні теоретичні поняття штучного інтелекту: машинне навчання (ML), глибоке навчання (DL), методи контролю якості моделей;
- принципи підготовки даних: очистка, нормалізація, робота з пропусками, агрегація, аугментація та просторово-часова синхронізація даних;
- типові архітектури моделей і їх застосування до агрономічних задач;
- етичні аспекти застосування штучного інтелекту в науці та агровиробництві.
Уміти: застосовувати штучний інтелект для:
- формулювання наукової задачі;
- попередньої обробки даних;
- побудови та інтерпретації моделей;
оформлення наукової звітності.
- Викладач: Лиховид Павло
- Викладач: Валентюк Наталія

Мета – полягає у формування знань та умінь у галузі сучасного аграрного дорадництва, напрямів дорадчої діяльності, методів навчання і консультування сільських товаровиробників, особливостей організаційної структури дорадчих служб у світі та Україні, усвідомлення суті і завдання дорадчих служб в Україні, їх перспективу і необхідність їх створення в областях, районах тощо
Завданнями дисципліни є: формування у аспірантів системних знань щодо особливостей функціонування дорадчих служб, місця і ролі дорадчих служб в аграрному секторі, сучасних методів дорадчої діяльності, основних видів дорадчих послуг, особливостей комунікаційного процесу та можливостей сучасних інформаційних технологій, а також узагальнення психологічних та етичних аспектів процесу консультування, оволодіння основами економічного аналізу і надбання компетентностей з профілю роботи консультанта
У результаті вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен:
Знати – законодавчі та нормативно-правових актів ведення дорадчої діяльності в Україні, принцип роботи сільськогосподарських дорадчих служб, методи дорадчої діяльності та особливості їх застосування при впровадженні інноваційних заходів в агросфері, показники економічної ефективності ведення підприємницької діяльності в сільському господарстві.
Уміти – надавати дорадчі послуги та кваліфіковані експертні висновки з питань технологій вирощування сільськогосподарських культур та управління агроценозами, проводити експертні дослідження на науковій і практичній основі, досліджувати соціально- економічні проблеми сільської місцевості та розробляти варіанти їх розв’язання, надавати консультації щодо впровадження у виробництво сучасних технологій виробництва.
- Викладач: Валентюк Наталія